KOTLETY Z KASZY JAGLANEJ Z SELEREM

Pyszne! Znalazlam na stronie Karoliny - QuchniaWege smaczne kotlety z kaszy jaglanej i selera. Polecam je kazdemu. Sa bardzo proste w wykonaniu i nie zajmuje za duzo czasu. A co najwazniejsze, moje dzieci wolaly je bardziej od gulaszu wolowego. Nawet moja mlodsza corka, ktora jest miesozerna, wybrala kotleta. Karolina, dzieki serdeczne za przepis!!!!

A tak przy okazji - potrawa została przygotowana rowniez specjalnie na konkurs urodzinowy blogu QuchniaWege 



Tekst jest skopiowany z blogu Karoliny. W kolorowych nawiasach sa moje komentarze



Składniki:

 
szklanka kaszy jaglanej (najlepiej bardzo drobnej)
korzeń selera 
przyprawy (sól, pieprz, cebulka prażona oraz chilli)

do opanierowania:
woda + sezam i otręby
kilka kropel oleju


Przygotowanie:


Kaszę ugotować w dwóch szklankach osolonej wody, do całkowitego wyparowania. Seler obrać i zetrzeć na tarce, udusić na patelni z odrobiną oleju (posmarowałam pędzelkiem patelnię). (Seler troche przywieral do patelni i zamast oleju dodalam troche wody) Duszenie trwa ok. 10 minut. Wymieszać ugotowaną kaszę i seler, dobrze doprawić. Odstawić do lekkiego przestygnięcia, ale lepiej żeby całkiem się masa nie wychłodziła, bo może się rozwalać - ciepła jest bardziej kleista. (Ja dodalam jeszcze lyzke posiekanej pietruszki i zaluje, ze tak malo)
Nabierać wilgotnymi rękoma trochę masy, formować kuleczkę lekko spłaszczoną i panierować w sezamie, smażyć na patelni posmarowanej olejem (nie potrzeba głębokiego tłuszczu, wystarczy kropelka na całe smażenie.

Komentarze