CHUTNEY Z POMIDOROW


Ostatni weekend byl dla mnie kuchennie tworczy. Dostalam od znajomych pelna siatke pomidorow i nie widzialam co z nimi zrobic. Przejesc takiej ilosci poprostu sie nie da. W piatek zamiast uczciwie pracowac wybralam sie na poszukiwanie ciekawego pomidorowego przepisu w....oczywiscie...internecie. Znalazlam pare ciekawych i mniej ciekawych przepisow, ale trzy zwrocily moja szczegolna uwage i dzieki temu mam kilka sloiczkow na pozniej. Nie wiem co powie na to moja rodzina, czy bedzie im to smakowalo? Jesli nie, to trudno. Najwazniejsze, ze ja jestem zadowolona ze swojej "tworczej" pracy.
Jak na razie nie bedzie zdjec, gdyz aparat wraz z czescia rodzimy wybral sie na wakacje do Polski. A gdy tylko wroci, postaram sie nadrobic zaleglosci fotograficzne. A oto i przepisy:
Przepis znalazlam na stronie Smak Imprezy. Chutney przyda sie w sam raz na babskie spotkanie w najblizszy piatek.
SKLADNIKI:
  • 1 kg pomidorow
  • ¼ kg cukru trzcinowego
  • gruby kawalek imbiru dlugosci kciuka
  • 1 papryczka chilli
  • ½ lyzeczki cynamonu
  • ½ lyzeczki mielonych gozdzikow
  • ½ lyzeczki kminku (poniewaz nie lubie kminku, dodalam swiezego oregano)
  • ½ lyzeczki soli
PRZYGOTOWANIE:
Pomidory czyscimy  z pestek i twardzych nasadek szypulek a pozostaly miaz wraz ze skorka tniemy w kostke. Imbir obieramy i tniemy w kosteczke. Tak samo postepujemy z oczyszczona z pestek papryczka. Pomidory, imbir, papryczke, cukier i przyprawy smazymy na patelni o teflonowym dnie przez okolo 25-20 minut, az sok z pomidorow odparuje. Wkaladamy do sloiczkow i podajemy z krakersami, serem, miesem czy poprostu jako dodatek do bulki.
Probowalam ze wszystkimi dodatkami polecanymi przez Ole i jest bardzo, bardzo smaczny. Polecam.

Komentarze